img_7692.jpgHuh, huh, voitto tuli Chicagoon!  Keskustelimme torilla kuntavaalien alla SDP:n Esa Niiveen kanssa ja totesimme, että kyllä nämä USA:n vaalit kuitenkin ovat tärkeämmät kuin Jämsän kuntavaalit, noin koko maailman kannalta. Molemmat olimme ehdottomasti Obaman kannattajia. En muuten  tunne ketään mccainilaista; johtuukohan se tuttavapiiristäni vai suomalaisten yleisestä asenteesta.

2000-luku on siis saanut oman John F. Kennedynsä. Obamalla on varmasti maailman tiukin turvavartiointi ympärillään, sillä maailma ei tarvitse  toisintoa JFK:n, Robert Kennedyn tai Martin Luther Kingin kohtalosta.

Suomalaiset tiedotusvälineet julistavat, kuinka Obamasta tulee USA:n ensimmäinen musta presidentti. Jos nyt kuitenkin ollaan oikein tarkkoja, niin he’s not a black man. Olkoon meistä jokaisella verkkokalvollamme kuva ennenkaikkea ihmisestä, ei väristä tai uskonnosta. Olisiko mahdollista, että maailman muuttuisi edes hitusen rauhallisemmaksi paikaksi elää?