minna.jpgAloin tässä koulupäivän aikana miettiä sitä, kuinka me täällä koulun penkillä saamme opetusta terveydenhuollon hienoista arvoista, tavoitteista, työtavoista ja aidosta välittämisestä ja kuinka nämä arvot seuraavat meitä läpi opiskelun kohti ihannetyöpaikkaa. Mutta odotapas kun oikea työ koittaa ja yrität päästä toimimaan samoilla arvoilla ja työtavoilla; sinua odottaa resurssipulan kourissa työskentelevä työyhteisö, jotka jo ajat sitten ovat unohtaneet hienot arvot, kun totuus on se, että yksi ihminen ei jaksa tehdä työssään mielekkäästi enempää kuin mitä omat voimavarat antavat. Ja lisää pitäisi jaksaa. Vaikka kuinka työssä olisi stressaavaa ja työn miellekkyys välillä mietityttää, niin pysyvää on ihmisistä välittäminen. Jos resursseja ja työntekijöitä olisi lisää, sama työ tulisi mielekkäämmäksi ja silloin voisi jo puhua ihannetyöpaikasta, jossa opitut arvot, työtavat ja aito välittäminen tulevat oikeasti osaksi työn arkea.

Minna