Lama tuli lähes nurkan; pieniä merkkejä oli ilmassa ja sitten se olikin jo päällä. Kun työllisyysluvut huitelee missä huitelee eikä UPM:n enää ole vakaa ja varma työnantaja, niin jotain pitää keksiä. Koko maassa elvytetään. Tuntuu vain, että elvyttäminen tarkoittaa aina rakentamista, korjaamista ja jotain muuta vasaraan, nauloihin, kiviporiin ja sen sellaisiin järeisiin työkaluihin liittyviä toimia. Poliitikot ovat huomanneet, että maa on täynnä homekouluja ja huonosti rakennettuja kerrostaloja, jotka korjaamalla voidaan elvyttää taloutta.
Toivottavasti Jämsäänkin rantautuu pikkuhiljaa sana viherelvytys,jolla tarkoitetaan panostamista uusiin energiaratkaisuihin, joukkoliikenteeseen. Siis tulevaisuutta eikä pelkkää menneiden paikkailua.
Mihin unohtuu hoivatyöt? Jämsänkoskelle suunniteltu saattohoitokoti voisi työllistää mukavasti, mutta se ei sovi kaupungin imagoon, sanovat päättäjät. Hanke tuskin imagoon kaatuu, mutta lausahdus tuntuu jotenkin huvittavalta.
Elvytyspakettiin tunnutaan etsittävän ideoita vain pääasiassa rakennusalalta. Onko siis elvyttäminen vain miesten työllistämistä?