kiekuratVihreä hallitus kokoontui torstai-iltana 29.10. pohtimaan politiikan kiemuroita ja nautti samalla iltateen ja -kahvin kera suolaisia kiekuroita.

Maakunnan toiminnanjohtaja Veikko kertoili piirin asioista ja johdatteli kohti seuraavaa koettelumusta eli kuntavaaleja. Aikaa on vielä 1,5 vuotta mutta hyvien ehdokkaiden haku on jo käynnissä. Oletko kiinnostunut ehdokkuudesta tai tiedätkö jonkun hyvän tyypin? Kerro se meille.

Varavaltuutettu Saara kertoi terveisiä valtuustoseminaarista. Olimme yhtä mieltä, että enemmistön tahto arvoista ylimmäksi eli ”avoimuus” ei ole paras valinta, koska sen pitäisi olla itsestäänselvyys. Sitähän korostimme mm. valtuustoaloitteessa, jonka myötä Jämsä alkaa julkaista ostolaskunsa avoimena datana.

Illassa puhututti tietysti myös vastaanottokeskuksen tulo. Yhdistys ei ole mukana vapaaehtoistyössä yhdistyksenä tai poliittisena toimijana, mutta toki sekä hallituksen että muutoinkin jäseniä on mukana auttamassa. Toivomme että yhteistyö Pihlajalinnan kanssa lähtee hyvin liikkeelle ja että vapaaehtoistyö määritellään tarkoin. Tarkoitushan ei ole edistää Pihlajalinnan tekemään voittoa vaan auttaa turvapaikanhakijoita.

Yhdistyksen syyskokous on joulukuun alussa. Kerromme siitä sitten kun aika ja paikka varmistuu.