(Jämsän Seutu, 15.11.2019)

Hienoa, että perussuomalaisetkin ovat alkaneet vaatia parempaa joukkoliikennettä! (JS 8.11.19). Kysymykset ja kritiikin kärki olisi kannattanut osoittaa Jämsä – Tampere -väliä liikennöivän Väinö Paunu Oy:n toimistoon.

Bussiliikenteen sääntelystä luovuttiin 2014. Kilometriperusteiset hinnat korvattiin markkinapohjaisilla. Onnibus aloitti liikennöinnin ja Jämsässä Paunu kilpailee myös VR:n kanssa. Liikennesuunnittelija Jarmo Paunun mukaan Suomessa monia Länkipohjan kaltaisia väliinputoajia. Meidänkin mielestämme olisi kohtuullista, jos Länkipohjan pysäkiltä pääsisi kyytiin Jämsän linja-autoasemalta ostetutulla nettilipulla. Neuvottelupöytään vaan. Yrittäjällä on vapaus hinnoitella matkat. Nettilipuillakaan ei tosin ruuhka-aikana pääse halvalla. Isänpäivän iltana Jämsä – Tampere maksoi 17 euroa.

Ilmastonmuutoksen suhteen toivoisimme perussuomalaisten olevan oikeassa. Toivoisimme, että ilmastokriisi olisikin vain hetken humppaa, ohimenevää vöyhötystä, joka loppuu, jos vain riittävän kauan pitää päätä pensaassa ja sulkee korvat tutkijoitten puheelta.

Saara Peutere-Heikka
Tommi Tapiainen