Kesäkuun viimeisenä perjantaina oli Jämsän markkinapäivä. Vihreä telttakin nousi Akuliinan kulmalle. Anna Sofia, Mari ja minä  saimme teltan pystyyn ja materiaalit pöydälle.Markkinoiden parasta antia on tietysti ihmiset – ja voissa paistetut muikut.  Uusia tuttuja,  vanhoja tuttuja ja monenlaisia juttuja. Olimme siivonneet kirjahyllyjämme ja jaoimme vanhoja kirjoja maksutta eteenpäin kiertoon. Moni ihmetteli, että ihanko ilmaisin.  Kyllä. Jos puhuu kierrätyksestä ja haluaa ”enemmän aikaa ja vähemmän roinaa”, niin sitten pitää myös toimia sanojensa mukaisesti.

Ensi perjantaina sitten Kosken markkinoille. Uusia vanhoja tuttuja, mutta mitenkähän on juttujen laita? Jämsässä olin ajatellut, että ihmiset haluavat puhua keväällä puoluekokouksen jälkeen puheenaiheeksi nousseesta eutanasiasta.

Paikalliset aiheet kuten uuden yhteisen lukion paikka mietityttää kuntavaalien alla toki enemmän.

Omaan markkinabudjettiini laitan muutaman euron tervattua pellavanarua varten. Jos Parikan Vuokon kanakeittoa on tarjolla niin Koskella vaihdan muikut siihen.img_7692.jpg